Image produktové focení: Moje premiéra

Nepohybují se, nemrkají, nemusí si hlídat výraz tváře – a přesto je image focení produktů jednou z největších výzev, před kterými jsem stála.

Když se řekne „produktové focení“, většina lidí získá dojem, že na tom nemůže být nic moc složitého. Zkrátka před bílé pozadí postavíte produkt, zmáčknete spoušť a hotovo. Jenže skutečnost je úplně jiná a pokud nestojíte o to „sekat“ jen tuctové fotky, ale chcete, aby fotka měla atmosféru, vyprávěla nějaký příběh a oslovila diváky, stojí za tím spousta práce a někdy i trápení. Ale o to větší radost potom máte z výsledku. Před pár dny jsem měla možnost si to vyzkoušet a byla to úžasná zkušenost.
 

Šlo o mou první spolupráci na focení takzvané image product photo a moc mi na něm záleželo. Nejspíš právě proto se to vůbec nedařilo a pořád jsem se nepřibližovala k výsledku, se kterým bych byla spokojená. Po třech hodinách svícení a nejrůznějších pokusů jsem neměla jedinou fotku, o které bych si mohla říct, že je super. Už jsem byla úplně zoufalá a začínala jsem se smiřovat s myšlenkou, že to nepůjde, když se najednou všechno prolomilo a focení se začalo dařit.

Klientka si přivezla ohromné množství produktů, které jsme za jeden den ani nestihly všechny vyfotit. A to i přesto, že jsme ve finále fotily dvanáct hodin až do úplného vyčerpání. A výsledek? Nakonec se podařily moc hezké fotky a především jsem získala neocenitelnou zkušenost.

Když totiž o produktovém focení přemýšlíte z laického hlediska, můžete snadno podlehnout iluzi, že jde o mnohem jednodušší práci, než je focení modelek. Lahvička parfému přece nemrká, nehýbe se, ani jí nevylézá ramínko… Jenže i při produktovém focení se dá udělat spousta chyb a řešila jsem především problémy technického rázu; proč se světlo odráží jinam, než bych chtěla, jak zastínit, nebo naopak jak dosvítit. Ale právě proto mě také image product focení nesmírně obohatilo.

Nikdy jsem žádný kurz produktové fotografie neabsolvovala, ale už teď vím, že jakmile bude nabízet kurzy nějaký fotograf, jehož produktové fotografie mě osloví, nebudu na nic čekat a okamžitě jedu. Zatím si troufám jen na zakázky image fotek pro menší firmy a spolupráci s nimi jsem otevřená, ale jakmile získám víc zkušeností, určitě budu nakloněná i větším zakázkám, protože mě produktové focení úplně chytlo a opravdu mě to moc bavilo. A doufám, že je to na výsledných fotkách i vidět.